Evo kako vas boje tjeraju da trošite novce online

Kako online trgovine koriste razne boje da vas navedu na kupnju – i kako se od toga uspješno obraniti.

Piše:
Rivista.hr

Svaki put kada posjetite, zapravo posjetimo, neki online shop, suočeni smo s paletom boja koje, vjerujte, nisu odabrane slučajno. Svaka nijansa plave, crvene ili zelene boje pažljivo je odabrana kako bi izazvala specifične emocije i potaknula određene akcije posjetitelja tog shopa - nas!

Iza prividne jednostavnosti i vizualne privlačnosti web stranica za e-trgovinu krije se složena strategija koja koristi psihologiju boja da subtilno utječe na naše odluke o kupnji. Evo kako online trgovine koriste boje ne samo da poboljšaju estetski izgled svojih stranica, već i kako bi manipulirale našim percepcijama i potaknule nas na kupnju. Razumijevanje kako boje utječu na naše emocije i odluke može nam pomoći da postanemo svjesniji i kontroliraniji potrošači.

Na primjer, crvena boja često se koristi za privlačenje pažnje korisnika. Ona signalizira hitnost, što može potaknuti kupce na brze odluke, posebno u kontekstu ograničenih ponuda ili rasprodaja. Zelena boja, s druge strane, povezana je s opuštenošću i zdravljem, stvarajući osjećaj mira i dopuštajući kupcima da se osjećaju sigurno i udobno prilikom kupovine.

Plava boja se smatra umirujućom i izaziva osjećaj povjerenja i sigurnosti. Zbog toga je iznimno popularna na web stranicama koje zahtijevaju unos osobnih podataka ili obavljanje financijskih transakcija, kao što su banke i online trgovine. Narančasta, vibrantna i energična, često se koristi za pozive na akciju poput "Kupi sada" ili "Pridruži se odmah". Psihološki, narančasta može stvoriti osjećaj entuzijazma i potaknuti impulzivnu kupnju.

Postoji nekoliko strategija kojima se možemo obraniti i zadržati kontrolu nad svojim odlukama. Prvi korak je svjesnost. Jednostavno znanje o tome kako boje mogu utjecati na naše raspoloženje i odluke može nas učiniti opreznijima prilikom navigacije kroz online trgovine.

Drugi korak je nešto što bismo mogli nazvati vremenska distanca. Dajte si vremena da promislite o kupnji umjesto da odmah reagirate na stimulaciju bojama. Ovo može uključivati "ubacivanje" komada odjeće na wishlist-u i povratak na nju nakon nekoliko sati ili dana, što vam omogućuje da razmotrite svoje stvarne potrebe umjesto da podliježete impulsu.

Treći korak je edukacija o potrošačkim pravima. Razumijevanje svojih prava kao potrošača, uključujući pravo na povrat proizvoda, može vam pružiti dodatni sloj zaštite. Također, upoznavanje s recenzijama i iskustvima drugih kupaca može pružiti realniju sliku proizvoda ili usluge.

Konačno, tehnološka pomagala poput aplikacija za blokiranje oglasa ili ekstenzija za preglednike koje omogućuju prilagodbu izgleda web stranica mogu pomoći u smanjenju vizualne stimulacije i pristranosti uzrokovane bojama.